Anpassad sökning

torsdag 17 juli 2008

*PALT-RAAAAAP*

Jag ska snart föda.
En bäbis.
En Palt-Bäbis.

Jag har nu tryckt i mig 3 (tre!) Norrländska Mamma-Paltar!

Palt gör man av gammal potatis, mjöl, salt, vatten och stekt fläsk. Detta mals och blandas ihop till en vitgrå massa (inte fläsket) och rullas till bollar som sedan kokas i vatten. MMMUUMMSS =)
Detta intages tillsammans med den fetaste margarin som finnes samt med lingonsylt! MUUUUMS!!!

Det är ju lite svårt att få tag i gammal potatis. Man måste nämligen ha det. Om man gör palten på nypotatis blir den äcklig.

Men var hittar man gammal potatis mitt i sommaren?!

Min detektiv till syster spårade upp en potatisodlare. Han heter Rune.

Nu har hon honom på speed dial i sin mobil.

Som värsta knarklangaren.

(Bilder kommer så fort jag har hittat sladden för överföring!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha!