Anpassad sökning

tisdag 22 juli 2008

Gårdagens i-lands...

Det är lite jobbigt när jag har vart bortrest och kommer hem för att vittja videon. Den är hur full som helst med serier, filmer och annat göttigt. Problemet är ju bara när jag ska se skiten.

Videon (kallar min underbara inspelningsbara hårddisk så) sa till mig att den började bli full så jag blev tvungen att rensa. Och till min stora fasa upptäcker jag att min video har blivit som min garderob.

Jag är en hamstermänniska. Ja alltså en som hamstrar. Heter det inte så då? Jag kan ALDRIG slänga NÅGONTING! Det är faktiskt ett problem.

Jag?



Detta har vi diskussioner om nästan dagligen hemma hos mig. Att jag aldrig kan slänga någonting.

Om jag inte har läst klart min tiding (som inte var ett dugg bra men jag köpte den, har därför spenderat pengar på den och ska fanimej läsa klart den) så vill jag ju ha kvar den. Och en riktigt bra pocketbok kanske man vill läsa igen. Och mina jättegamla Stephen King böcker kan man ju inte slänga.
Samma sak med gamla kläder. En dyr tröja kan man ju inte slänga, även om den är för liten. Jag kan ju faktiskt vakna en morgon, 10 kg lättare, och vilja ha på mig JUST DEN TRÖJAN!
Eller smink. Om jag kommer på att jag vill ha just cerisrosa glitterögonskugga på mig idag, och så har jag slängt den? Vad ska jag göra då?

Det finns regler för detta. om man inte har använt någonting på 6-12 månader så ska man slänga det. Jag kör på samma regel fast snarare 6-12 ÅR!

Jag har två gånger bett min kompis (som är en manisk "slängare") komma och rensa min garderob. Båda gångerna har det blivit SÄCKVIS (jag skojar inte) SÄCKVIS med gamla, fula kläder som jag inte har haft på mig på flera år.

Jag har upptäkt att detta beteende har smittat av sig på mitt TV tittande.

Igår raderade jag en film, inspelad 2006-08-05 från min box. Den har jag inte sett. Men om jag hade blivit sugen på att se den så vet jag ju att jag har den. Problemet är ju att boxen (till skillnad från garderben där man kan knö in hur mycket som hellst) blir full och då måste ett beslut fattas.

Så igår var jag tvungen att se bort lite TV program. Ett gammalt avsnitt av "du är vad du äter", ett gammalt avsnit av världens bästa serie "The Office" och ett några veckor gammalt avsnitt av "Superzise vs. superskinny". Nu har jag bara alla "Berlinerpopplarna", Några veckor av "Paradise Hotel", resterande säsong på "Dävdä", några avsnitt av "CSI", nästan alla "Big Shots"....och resten av filmerna som jag har spelat in mellan 2006-2008....

Appropå hamstrar måste jag bara visa denna video. Visst, den är töntigt klippt men den är så ohyggligt söt!



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kicko!
År sedan, eller hur? Kikade in på din blogg för första gången idag efter att ha sett länken på facebook! Lite skoj att vi har bloggat om ungefär samma sak idag...jag slänger heller inget! kolla in http://cherioee.blogg.se
Hur e allt med dig?
kram Helena Zachariasson