Anpassad sökning

tisdag 15 juli 2008

Besatt

När jag var liten var den läskigaste film jag någonsin sett "Den onda Dockan".


Min syster lät mig se den. Jag blev skräckslagen långt in i själen och låste in alla mina mjukdjur och dockor i en skrubb och gömde nyckeln. Jag vågade inte gå och lägga mig själv, någon måste kolla rummet först.

Min mor blev heligt förbannad på min syster som bara lät mig se filmen i all välmening.


Sedan följde en svit med Jurkykogården. Fast den var ju mest bra och inte så äcklig.


Sedan kom alla tre Poltergeist filmerna. Jag och min bästis såg alla på samma kväll. Det vara lite läsktigt men också bra.

Det som var läskigast var nog att Linda trodde att mitt gamla tuggummi som jag laggt på bordet var ett kvarglömt popcorn. Fast det var både läskigt och roligt.


Efter detta var det nog DET som spökade. Den var uppdelad i fyra delar och visades på Public Service TV. Den var sååååå bra och jag var såååååå kär i en av killarna, Jonathan Brandis. (Nu i efterhand när jag såg filmen för något år sedan tyckte jag den var RIKTIGT dålig)(och JA, jag ser också Stephen King mönstret)


Sedan följde lite av varje. Skräckfilm har alltid varit någonting som jag håller varmt, trots att det är få som skrämmer riktigt mycket.

Candyman skrämde mig (fast nu kan jag verkligen inte komma ihåg vad som hände i den filmen), lika så Sidste time (dansk film) (Dansk film is the shit!)


Men inte så mycket på senare år.


Igår såg jag Besatt. Och jag fick kalla kårar i HELA kroppen. Vågade knappt gå och lägga mig.

Läskig film. Men det som gör att den är läskigast är ju att den är based on a true story.

Det var mycket skrikandes och gapande munnar. Men också mycket svarta ögon och förvridna leder. Huga. Den var riktigt läskig.......................Rekommenderas =)


Inga kommentarer: