Anpassad sökning

måndag 28 juli 2008

Bänkad

...tillbaka vid skrivbordet. (Eller, ja mitt och mitt, jag sitter vid chefens skrivbord för att...för att....för att JAG KAN! FÖR HAN ÄR INTE HÄR!! MOHAHAH!! Ska prutta lite extra i stolen )

I skåne var det bra. Det är så jävla vackert där. Även om jag kommer från djupaste norrland och mest är van vid midnattsol, mygg och tallträd, tycker jag att Skåne är grymt fint. I allafall om man är där på semester. Jag har nämligen bott i Helsingborg i två år och jag tyckte inte riktigt om att bo där. Trots detta är det jättekul att komma och hälsa på!

Det är bara så jäkla VARMT! Hett rent av! Jag fungerar skitdåligt i värme. Blir irriterad och svettig. Tycker inte det är så roligt med sommaren så jag försökte hålla mig innomhus så mycket som möjligt. Tråkigt, ja vet, men vafan...

Iallafall så var vi ute på stan, det är ju festival i Helsingborg, men det är ju som alltid samma skit och i år hade de dessutom tagit bort Wallmans-tältet, det som var det bästa på hela festivalen. Så det blev en massa rosé och öl, en fettig thai-rätt från ett stånd(!) och hem. Typiskt festival-Svensson-supande.

Lördag var ingen höjdare. 3000 grader i skuggan, men vi hann med en liten promenad i pålsjö-skog. Sjukt fint. När vi kom tillbaka upptäkte vi att vi hade blivit brutalt utelåsta. Så där fick vi sitta i typ två timmar mitt i den ljuvaste dagshettan. Dagens höjdare.

På söndagen blev typ hela familjen som jag bodde hos, magsjuk och det var mycket bajs-och-kräk snack. Min kille var på gränsen till döden och sov nästan hela dagen tills vi skulle tillbaka till Stockholm. Så det var ju en rolig dag.

Jag hann se en film, ett konstigt program på kanal 5 och läsa ut en bok. Så jag skriver lite om det i nästa inlägg. Har tyvärr inga bilder från Helsignborg för batterijävlarna tog slut i jobbets kamera som jag lånat för egna behov....

Inga kommentarer: