Anpassad sökning

onsdag 23 juli 2008

Femmans Homo-Hangup

Såg en del på Kanal5 igår och de har ju tagit fasta på detta med att stockholm i år är host för Euro Pride. Men jag måste säga att trots en rolig idé blev det hela lite väl "homogay overload". Alla program hade nämligen någon slags anknytning till HBT. ALLA. De har bytt ut sin "bumper" asså Femmanloggan mot två, hm...korvar som kramas, och den lilla femman i hörnet går i prideflaggans färger.

Programen de sände var:
Det gayigaste avsnittet från Desperate Housewives
En dokumentär om mycket könsliberala människor
Rick and Steve, the happiest gay couple in all the world (för övrigt ett roligt program men rider lite mycket på fördomar)
och Queer as folks.

Liiite over the top för mig och då är ändå en av mina bästa vänner superbög. (Om det nu skulle göra mig mer tolerant eller nåt?)

Ändå fick de in ett program som man skulle kunna tänka sig är sjukt gay-inspirerat, om man nu ska fortsätta rida på fördomsvågen, utan att fokusera på "gayet".

Shear genius. (kanal5, tisdagar 19.00)

Ett frisörprogram uppbyggd på samma sätt som Project Runway där frisörer från hela USA klipper, färgar och stylar för att bli utnämd till "Top Stylist" och klarar man det inte bemöts man av orden "This is your final cut".

Ett program som gjorts gång på gång på gång, men i ett format som alldeles förträffligt passar mig en tisdagseftermiddag. Jag kommer definitivt att se mer av denna serie...hade bara önskat att bögarna var liiite mer framträdande. Jag menar, vad är en frisöresrie utan en ritkig ûber fjolla?

(haha,Nä, jag blir väldigt sällan nöjd!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!!
Allt är superbra med mig! Jag jobbar på VLT i Västerås som reporter, trivs jättebra men slutar om en dryg vecka och drar till USA i en månad (Miami och NY), sen blir det hem o söka nya jobb. Innan var jag på Expressen i ett år, oxå skitkul! Bor i Bromma och ser fram emot att sluta pendla nu...:)Vi får hålla koll på varandras bloggar, jätteroligt att höra vad folk pysslar med nu! Träffar du nån från gamla klassen? det gör inte jag..jag gick ju inte ut med er utan tog sabbatsår o hamnade lite på efterkälken men trivdes jättebra sista året med "tvåorna"!
kram!!