Anpassad sökning

söndag 13 juli 2008

Norrland is the shit!


Jag har fått en mycket händelserik dag att samla under mitt bälte.


I går fyllde min syster 40 år! ...och ja, det är i människoår, inte hundår.

40 bast. 40 somrar, 40 renparningar. 40 år!

Okarakteristiskt för min syster hade hon nu bestämt att vi inte skulle fira hennes födelsedag i villan i Burträsk där de bor, utan hon hade slagit på stort och bokat ett bord på Burträsks Värdshus. (Där man både kan äta pizza och övernatta)


Så familjen samlades klockan 12.00 på parkeringen utanför. Vi var inte många som skulle fira, bara den absoluta närmsta familjen. Så blev vi mottagna på trappen och visade ner i en källargång med tända stearinljus och det ljuva ljudet av en tvärflöjt som min vackra och talangfulle systerdotter Amanda spelade på.


Vi kom in i ett vackert, litet men fint rum, som tidigare har varit värdshusets vinkällare. Ett långbord var dukat med förrätt (Skagentoast, bästa förrätten EVER) och vi satte oss alla förväntansfulla till bords. Pratades och skrattandes.


Plötsligt kommer en liten brunhårig kvinna in i rummet. Hon hör absolut inte till familjen?

Min syster och hennes sambo ställer sig upp. Jag börjar ana ugglor i mossen....


Kvinnan presenterar sig och säger:

- Idag är vi inte bara här för att fira Monicas födelsedag, vi är också här för att bevittna en vigsel.


Och mycket mer än så hinner hon inte säga föränns en våg av lycka och chock väller över mig och jag brister ut i hulkande Lilleskutt-tårar....


Min syster gifte sig igår! Det var vackert. Hon lurade skiten ur oss, men jag är så glad!

Jag igår.

Inga kommentarer: