Anpassad sökning

tisdag 29 juli 2008

Lipolys

Jag går nu och väntar på att det ska bli fredag. (fast egentligen väntar jag redan på onsdag då mina bästa vänner från Boden ska komma till storstan)

På fredag ska jag på min andra LIPOLYS-behandling!!!!
Å nu tänker ni "vafaaan är det", och då ska jag ta och berätta!

Lipolys är en slags fettsugning som man gör utan narkos eller operation eller ens "suger ut" fettet. Man sprutar in en viss blandning av sojakoncentrat, vitaminer och lite annat i de områden som man har lite förmycket fett på. Medlet skadar cellmembranen på fettcellen, den dör och man kissar ut de döda cellerna. Smidigt och smärtfritt.

Sprutan är en nål med fem nålar på. Men jag visar en bild:


KUL VA?? =) =)

Jag är en liten "fösökshamster" för mina vänner som är sjukt intresserade av vad detta kan vara. Och det är en spännande behandling då fettcellerna försvinner permanent, precis som vid fettsugning.

Nackdelen är att det tar låååång tid. Man får bara göra en behandling var 8:e vecka och resultatet låter vänta på sig. Efter 7 veckors väntan har ca 1 cm försvunnit. Men man bör se lite mer efter andra behandlingen och för att bli riktigt nöjd bör man göra 3-4 behandlingar. Så vi får se hur många jag gör.

På fredag som sagt, då ska jag till Clinic Visage i Uppsala. Hon som jag har pratat med där heter Eva och är hur trevlig som helst! Min första behandling gjorde jag på SLM-kliniken i Stockholm, men gör nu lite research var behandlingen kan bli bäst.

Och ja, jag är sjukt fåfäng innerst inne, även om det inte syns när jag har mjukiskläder, sitter i soffan å käkar mina älskade popcorn...allt handlar om självkänslan!! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

AAAAAAAAJ!

Anonym sa...

Snälla du- Uppdatera detta!!! Är sjukt intresserad av att höra om det verkligen funkar... Vill själv göra: insida lår, ridbyx lår, överarmar å ev. höfter...
Men det beror på om det funkar?! Samt priset (kanske lika billigt/dyrt me fettsugning) samt hur j...a ont de gör...men vill man vara fin.....ajjjjjjjjjj Fick du ingen bedövning???

Anonym sa...

Hej,tänk på att lipolys inte är godkänt här i Sverige. Alla kliniker i Stockholm har slutat med att utföra lipolysbehandlingar. Kom ihåg att kliniken tjänar stora pengar på lipolysbehandlingen och är nog inte lika "trevliga" om det uppstår problem.... Om Clinic Visage fortfarande gör lipolysbehandlingar som inte är godkänt av varken läkemedelsverket eller socialstyrelsen kan kliniken knappast vara seriös......

Unknown sa...

Snälla du jag är intresserad om lipolys. Hur gick det med dig i din andra behandling??
Snälla uppdatera