Anpassad sökning

fredag 8 augusti 2008

Skäms

Jag skäms lite. Dels för att jag är en tarvlig människa ibland och dels för att denna blogg faktiskt ska handla om Film och TV och nu mest handlar om mig och mitt.

Men en snabbresumé:

Batman - the dark knight:
Det sorliga är ju att Heath Ledger aldrig får uppleva gensvaret på hans otroliga rollprestation. Helt galet bra. Filmen var ok...förjävla lång upptäkte jag efter en liter cola, jag fick ju aldrig gå på toa så jag satt hela låååånga slutet och vred mig som en mask av vånda...

Projekt Runway:
Förmodligen det bästa som producerats för TV. Blev glad när Chris äntligen fick en seger! Härligt och sjukt over the top och flamboyant! =)

Shear Genius:
Fattade inte att denna gick VARJE DAG och håller nu på som best att se bitar ur serien på Youtube. Praise the loooaaarrddd för youtube! Hittar ju allt där!

CSI:
Trist men ändå kul att de rullar konstant på kanal5. För det finns alltid nåt avsnitt som man har missat.

Livet runt 30:
Går på kanal9 tidigt på morgonen. Brukar dricka mitt te och kolla på den. Det lilla jag hinner. Hade velat se den ordentligt för den verkar riktigt bra och bra skådisar.

Superzise vs Superskinny:
Detta program blir bättre och bättre. ÄÄÄÄLLLSKAR den brittiska journalisten som jag inte kommer ihåg vad hon heter nu...kul program!

Kitchen Nightmares:
Ja, vad ska man säga om Gordon Ramsay när han tar itu med skitiga restaurangkök och surmulna kockar. FUCK!

Top Model, säsong 1 och Pussicat Dolls säsong 1:
Aaaahhh, the memories! Top Model var verkligen ett mjukt och fint program då, ungefär som Fem Myror...nu är det bara FIERCE!!!

Crowned:
Nu är det bara ett mjäkigt, sjukt, amerikaniserat tillrättalaggt, nödigt leende program kvar av Crowned. Jag hejjar som jag gjort från första början på The DreamGals!

Fashionista diaries:
Vet fortfarande inte riktigt vad denna går ut på...det kanske är en dokumentär?

Sex and the city:
Så bra. jag säger bara det.

Jobbar fortfarande på att hinna se:
Big Shots, Reaper, Heroes (är på säsong 2 nu iaf), Paradise Hotel från 2005 hade vart kul men jag orkade inte hänga med när jag missade en massa avsnitt. Önskar jag såg Greek också, Carnivalé och massa MASSA annat!

Kan inte skriva mer nu, jag ska å träffa min vän!

(Min kompis Fia har fått för sig att hon ska ha tjejsex, och så började vi skoja om vem hon skulle välja att ha sexet med, någon hon känner eller en främling.

Då säger hon:
"- Men Kicko, jag kan ju ha det med dig"
" -Nej, nej, nej!!" Säger jag med panik i rösten.
Men Fia kontrar med det oundvikliga:
"-Men Kicko, du är ju min bästis, jag har valt dig, nu MÅSTE du ha sex med mig!"

Och vad ska man säga nu då? Måste man ställa upp eller? Jag vill ju inte....)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ställ upp och skicka fotona...

Anonym sa...

I concur!