Anpassad sökning

torsdag 28 augusti 2008

Paris *smelly* Hilton

Igår var jag inne i stan för första gången på riktigt länge. Jag hade en middagsdejt med min bög.

Orsaken att jag kallar honom för "min bög" är att vi var combos under nästan två års tid. Och alltid när jag pratade med någon om vad man tex skulle göra i helgen blev det så konstigt:

Person: - Vad ska du göra i helgen?

Jag: -Jag och Fredrik ska köpa utemöbler till balkongen.

Person: -Jaha, Fredrik är din pojkvän?

Jag: - Nej nej! Fredrik är....min...min....min bög?


Så, min bög och jag gjorde stan igår.

Jag måste verkligen färga om mitt hår. Jag såg det när jag var med på ett litet, men mycket mysko, bildmontage igår. Jag skulle gestalta Brad Pitts son...han är typ 5 år och taiwanes. Jag vet inte riktigt hur rekryteringen gick till, men när jag såg bilden insåg jag att jag verkligen måste färga håret! (bilden kan ni se på Håkans stilblogg)

Vet ni hur svårt och DUMT det är att försöka färga håret själv? Det är dessutom svårt att hitta en bra färg - och vet ni varför? För att, varenda färg jag var ens MÅTTLIGT intresserad av var SLUT eller så var den lilla "locken" i färgkartan bortsliten? VARFÖR? Vad ska folk ha dem till? Ett litet inplantat? Mitt i pannan kanske? Dumma jävlar....
Så det blev ingen hårfärg för mig. Nu får jag väl pynta dyra slantar på salong...

En sak som jag och min bög tycker oerhört mycket om är parfymer. Vi älskar Åhlens stora parfymavdelning. Vi testar lukter på pappersstickor, på oss själva, på varandra och ibland på andra förbipasserande. Det är jättekul.

Jag har en väldigt bra näsa, enligt mig själv förståss (jag tror att den är bra, för den är jävligt stor) och jag har en ypperlig parfymsmak (eller heter det "parfymdoft"?)

Så efter ett bra tags sniffande i olika flaskor och burkar, man blir ganska snurrig i huvve, så hittade jag en doft som bara luktade såååå gott! Jag ville baaadaaaa i den! Söt ocb blommig, men inte för söt och blommig, luftig och fräsh, med en ton av vanilj och mysk. Jättegod.

Jag sprayade ner hela mig.

Vi gick vidare. åt sushi. skvallrade och hade en jättetrevlig middag.
Jag åkte hem. Sprang in genom dörren och bad genast min sambo lukta på min hals!

Jag: - Lukta på mig! Visst luktar jag fantastiskt?!

Min sambo luktar lite försynt. Sedan backar han snabbt.

Jag: - Va? vad är det?

Sambo: Den luktar inte så gott...jag blev nästan lite illamående...den luktar typ...Luder?




Ja, vad ska man säga då? Min goa nya favorytparfym luktar tydligen luder.

...fast det kanske inte var så konstigt. Det var ju Paris Hiltons nya....



Inga kommentarer: