Anpassad sökning

måndag 11 augusti 2008

Nya filmer

Har sett en hel drös med bra film i helgen:

Masjävlar, 2004 av Maria Blom.
Väldigt trovärdig och stark historia. Tragikomiskt. Känner igen mig sjukt mycket då jag själv är från en liten...stad (Boden blev faktiskt stad år 1919)och kan verkligen relatera till filmen. Fina skådespelare och trovärdigt händelseförlopp. Mycket sevärd.



Sex and the city, 2008 av Michael Patrick King.
Tv-serien som tog en halv värld med storm. Kläder, skor, väskor, kärlek, vänskap, sex och relationer. Serien innehåller allt som en genomsnittskvinna tycker om. Oavsett om hon erkänner det eller inte. Igenkänninsfaktorn är hög. Så även i filmen, till och från. Jag är ju inte riktigt där ännu (asså, runt 40), men jag kan tänka mig (Om man nu skulle kunna va sådär SMAL som de kvinnorna är? Hur FAN gör dom?)
Iallafall. Filmen börjar så fint, allt går så bra för alla tjejerna och hej och hå. Sen börjar det bli skit, för alla. Problem hit och dit. Fick en tår i ögat när en viss bröllopsbukett träffar mitt i fejjan på en viss Mr.Big och känslor svallar och tårar sprutar. Sveket är kollosalt.
Sedan rullar filmen på. Den är ganska lång, men det är som att mina vänner kommer och hälsar på efter en lång tid borta, och man lyssnar med hela kroppen på vad de har att berätta.
Filmen känns som 5 avsnitt av serien. Den är bra, fin, vacker, rolig, tragisk och sexig - precis som vi minns vår gamla vän!



Forgetting Sarah Marshall, 2008 av Nicholas Stoller ("Dumpad" på sv)
Mycket, MYCKET rolig film, om man tar sig tid att titta i perifirin och lyssna ordentligt på kommentarerna. Annars är storyn ganska tragisk. Killen blir dumpad av snygga tjejen, blir destruktiv och övertalad av sin vän att åka på semester. Naturligtvis väljer han semestermålet som var hans ex.flickväns favoritplats och snurret är igång.


The Hottie and the Nottie, 2008 av Tom Putnam
Paris Hilton i en roll som har mer än 2 prepliker och hon varken har sex eller dör. Och det är kanske det som saknas i denna filmen. Det är som att slicka på ett ägg - den smakar inte, luktar inte och känns knappt. Denna film kommer jag knappt ihåg fast jag såg den nyss.
Killen som det handlar om söker upp tjejen som han var kär i i lågstadiet. Hon har blivit "superhet" och han blir ännu mer kär och nästlar in sig i lögner om att han är personlig tränare, fast han bara är en tönt. Den superheta tjejen har en kompis som är superäcklig, och "regeln" är att man måste blidka den fula kompisen för att komma åt snyggingen. Ååhhh så mycket bullshit! Filmen slutar precis som man kan förvänta sig och den är bara de tre "T:na"- Tråkig, Trist och Töntig!
Denna får en ÖVERKRYSSAD KICKO!

Inga kommentarer: