Anpassad sökning

måndag 4 augusti 2008

Lipolys 2!!

I fredags var jag och gjorde min andra Lipolysbehandling! Den första gjorde jag på SLM kliniken i Stockholm och den andra på Clinic Visage i Uppsala.

Andra gången för Lipolys men första gången på Clinic Visage. Jag kan ju säga att smärtan inte blir mindre för att det var andra gången jag gjorde det. Har hört vissa som jämför smärtan med tatuering, och det kan jag gå med på. Det är som samma smärta fast på ett annat sätt. Dessutom verkar jag har nerver som går precis där de ska sticka så just där gjorde det FÖRJÄVLA ont.

Nu är jag i det stadiet att den värsta svullnaden håller på att lägga sig, men lördag kväll och söndag var jag stor som ett hus och gick som en bastant "Ricki Lake" deltagare....om ni fattar vad jag menar =) Men denna gången har jag mindre blåmärken än förra gången.

På SLM kliniken använde de en spruta som ser ut såhär:
Men på Clinic Visage var nålarna satta liksom runt i en cirkel med en i mitten. Vet inte vad skillnaden var. Men ont gjorde det =)
Trots att det är 5 nålar som sticks in i huden samtidigt är kroppen så finurligt konstruerad att det bara känns som ETT nålstick! =) Jaja, det gör ont ändå kan jag meddela =)

Sen tror jag att de satte i MER lipolys på SLM kliniken. Men tydligen finns det en gräns som man inte bör överstiga.

Och någonting händer ju tydligen i kroppen. Samma dag som jag gjorde detta fick jag ett getinstick på framsidan av låret. Det gjorde ont som fan men blev inte mer än ett litet "myggbett" fram tills efter jag hade gjort lipolysen! Då svullnade det upp, började klia, blev alldeles VARMT och blev en stor KNÖL under huden! Läskigt värre! Nu är det ett stort blåmärke och kliar fortfarande.

Nu går jag mest och väntar på att svullnaden ska lägga sig. Man känner sig inte snygg asså. Svullen och blåprickig. För att inte tala om att det gör ONT!

Men om ca 10 dagar så ska fettcellerna börja "dö" och efter 6-8 veckor ska man se resultat.
Nästa behandling är i slutet av september! Längtar redan =) hihihihi!!

4 kommentarer:

Ylva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

rdzmddxHur mycket betalar du per behandling?
Vilken klinik gillade du bäst?

du kan ju skriva svaret i en kommentar på min blogg. =)

Anonym sa...

hejsan! Hur mycket kostar det per behandling?
kram

Anonym sa...

Hej!

Det vore jättebra om du ville lämna ett ömdöme på de båda klinikerna hos http://www.kosmedics.se så att andra lätt kan hitta en bra och seriös klinik. Det vore verkligen en jättehjälp!