Anpassad sökning

måndag 4 augusti 2008

på tunnelbanan

Nu har morgontidningarna kommit tillbaka efter sitt sommaruppehåll...vilket betyder att jag inte kommer att hinna läsa klart mina ohyggligt bra pocketböcker.

Just nu jobbar jag på Mari Jungstedt - Den inre kretsen. Tredje boken i hennes serie om Poliskommisarie Knutas. Överraskande bra böcker.

Men hursomhelst. Jag kommer inte att hinna läsa dem klart för att man "måste" ju hänga med i nyheterna. Och eftersom man typ har vart lite lat på detta med nyeter, förutom aftonbladets internetsajt och KLICK, så är det mycket nytt man har att läsa om.

Jag vet att om jag hade jobbat på Metro så hade inte nyhetsvärderingen sett lika dan ut. Jag hittade genast två små notiser som jag hade velat veta mer om.

1. En joggare larmar polisen kl 18.55 om en misstänt bomb under kungsbron. Polispatrull konstarterar att föremålet består av två kuddar och en väckarklocka och en skylt med texten: "Somna aldrig osams"

Den hade jag velat se en bild på. Och vem är det som har tänkt till? Det är ju världens bästa statement och förtjänar mer uppmärksamhet!! Jag vill se på kuddarna och veta vem som har gjort det!

2. Grekland. En man som gick genom sin by bärandes på sin halshuggna frus huvud greps på den grekiska ön Santorini igår. Skottskadad lyckades han stjäla en polisbil och fly innan han greps.

FATTA! Vilken action!! Varför var frugans huvud av? vem hade gjort det? och varför? Varför bar han det genom byn? Hur snodde han polisbilen? Hur blev han skottskadad? Det här är ju vääääärldens action! Värsta Holywoodfilmen! Och vad blir det i Metro? En liten notis....

Inga kommentarer: