Anpassad sökning

fredag 29 augusti 2008

Ont i skruttan

Tänk dig att du står i en smedja. En sådan där riktig gammaldags smedja där man gör hästskor, svärd och annat skumt. Det brinner i eldar överallt och det ligger långa stålspett i lågorna för att bli varma och böjbara.

Tänk dig att du tar ett sånt spett och kör upp det i urinröret.

PRECIS SÅ känns det när man har urinvägsinfektion.

Varje gång man kissar så kissar man rakblad och nålar. Dessutom är man kissnödig HELA TIDEN! Det är en helt galen sjukdom! Vad ska den vara bra för liksom? Man får sitta framåtböjd och flämtandas medans fiskfjäll och sandkorn passerar. Man blir helt matt i kroppen... som att föda fram ett litet kissbarn.

Iallafall skulle jag på urinvägsinfektions-tåget idag.... Alltså, ofrivilligt.

Det gick så snabbt. Kännde mig lite skum i morse och när jag satt på tunnelbanan till jobbet så började det. När jag kom fram hade det blommat ut till en fullfjädrad spett-stickare.

Det var ju bara att beställa tid på vårdcentral och åka dit. Väl där var de såååå snälla och jag fick undersökning och recept på typ 10 minuter. Samma sak när jag hämtade ut penicillinet på apoteket, kvinnan i kassan frågade genast om jag ville ha lite vatten och ta ett piller på en gång. Det är bara för att ALLA jag träffade idag var kvinnor och ALLA hade säkert haft urinis förut och vet hur jävla jävligt det är.

Men nu, efter två grymt starka penicillinpiller, mat och en timmes sömn känner jag mig bättre. Bättre men inte bra.

Medans man är sjuk får man väl fokusera på det positiva. Förutom att det är gött att ligga i soffan och se på tv (även om muttan brinner) så kan jag ju tänka på att det gick såååå bra på ViktVäktarna i torsdags! Hela -1,2 kg hade jag gått ner på en vecka!! =) Jag blev jätteglad! Nu ska jag bara försöka hålla stilen =)

Och imorgon har vi har tänkt att åka till någon medeltidstjofräsan i Rissne =) Det ser jag också fram emot!

Nä nu ska jag jobba igen några timmar!

Passa er för att kissa taggtråd. Det är otrevligt.

Inga kommentarer: