Anpassad sökning

måndag 29 september 2008

Morgonstund har tvättmedel...

Jag tror att min sambo försöker variera sina väckningsmetoder.

Jag tvättade en stor hög kläder och lakan och annat igår och tröck ner det i tvättkorgen för att kunna bära det över gården från tvättstugan. Längst ner i tvättkorgen är ju såklart tvättmedlet och sköljmedlet.
Jag brukar va rätt less när jag har tvättat, så det har ju aldrig hänt att korgen har packats upp samma dag som den tvättades. Vanligtvis brukar det gå 1-4 dagar.

Men i morse vaknar jag av detta:

Sambo: - Du, varför har du packat ner kläderna så hårt i tvättkorgen?
Jag (helt nyvaken): - ....vvvaaaa...??.....
Sambo: - Ja? Nu fick jag ju vända uppockner på korgen och då föll ju tvättmedlet ut över tvätten...så nu får jag damsuga IGEN! (han dammsög igår)
Jag: - Men varför gjorde du sååå....?
Sambo: - Det är DITT fel för att du packade ner allt så hårt och satte tvättmedlet i botten! Det är DITT fel! Det hör till DINA arbetsuppgifter och nu får JAG damsuga!!!

Jag tassar ut och ser en enorm klädhög med vitt pulver på. Jag blundar och går in i dushen.

Det är så spännande att för det mesta är det ALLTID mitt fel. Nu ver det absolut inte min sambo som vände korgen uppockner på govlet, nej nej, det är MITT fel för att jag har tvättmedlet i botten och "packade tvätten för hårt". Ja, men jag måste ju bära det själv över gården så då vill man ju spara plats!

...ååhh, karlar!

Jag vill hellst inte att högen är kvar när jag kommer hem..... Måste man tvätta om eller?

Inga kommentarer: