Anpassad sökning

måndag 29 september 2008

Lipolys 3!!

Lite sent uppdaterat, jag gjorde ju min tredje Lipolysbehandling redan den 19/9, men har glömt att skriva om det.

Jo, nu gjorde jag då en sk "stor behandling" på insida och baksida/utsida lår. Egentligen så skulle jag göra på baksida som jag gjort tidigare, men sköterskan Åsa tog där hon tyckte att det behövdes vilket tydligen var på utsidan (glup!). Så det blev innsida, som tidigare, lite på baksidan ut mot utsidan av benet.

Innan behandligen så var jag förtänksam om tog 2 ipren för smärtlindring. Jag har tydligen en massa närver på baksidan av låret och ja...det gör faktiskt jäkligt ont att bli stucken överallt samtidigt.

Under själva behandlingen så snackade jag så mycket med Åsa att jag nästan glömde att det gjorde ont. Hon är så söt och trevlig! ...Men hon sticker ganska hårt =).

Snabbare än väntat var behandlingen klar och det var bara att åka hem...trodde jag som köpte biljett i sista sekund och fick STÅ från Uppsala till Stockholm. Nåja. Väl hemma tog jag det ganska lugnt. Man blir ganska trött efter en behandling. Det är också viktigt att dricka mycket vatten och faktiskt, att äta godis =) Kanske inte godis men iallafall någonting som håller blodsockret uppe. =) mums =)

Förra gången jag gjorde lipolys hade jag sjukt mycket mindre ont än första gången. Så jag trodde ju att det skulle göra mindre och mindre ont, men ack nej. Det gjorde nästan lika ont efteråt som första gången. Och svullet var det. Och blåmärken överallt.

Smärtan var kvar kanske till måndag. Behandlignen gjordes på en fredag. Blåmärkena är kvar ännu och det har gått ca 2 veckor. Men det är helt ok. Jag tycker mig se en liten skillnad på omfånget, men det är fortfarande lite svullen och jag vet inte om det beror på det eller på att jag har vart ViktVäktare i 6 veckor.

Vi får se vad resultatet blir!

Jag gjorde även en kemisk ansiktspeeling. Men jag kan inte se så mycket skillnad. Jag trodde att jag skulle se ut som Samantha i Sex and the city, men det enda som hände var att jag flagnade lite runt näsan dagen efter.

Är det någon här som har gjort en kemisk peeling och fått bra resultat? Och vad var det i sådanafall för styrka?

Inga kommentarer: