Anpassad sökning

onsdag 24 september 2008

Kick Off Ulla Winblad!

Ulla Winblad är ett förstaklassigt matställe mitt på Djurgården, precis vid Skansen. Rätterna består av "på en spegel av" och "tryffel ditt och datt". Mycket fint och gott. Bara känt och rikt folk går dit.

...Men där var minsann JAG igår! HAHA!

Förrätt: Gravad, lättrökt Kronhjort med selleri, päron och krämig valnötsdressing

Huvudrätt: Grillad, hängmörad biff och brässerad oxkind med bolangerepotatis samt tryffel
Efterrätt: Åkerbärsparfait med ingefära, chokladsmuffin och kolasås
Och jag lovar. All mat var heeeelt i linje med VV =)

Nä men allvar. Trots de fina namnen var maten typ bara ok....efterrätten, Åkerbärsparfaiten var det sjukt godaste av allt! Men...Oxkind liksom? Låter ju inte så gott, det var ok, men namnet. Huga =)
Denna middag fick vi som slutet av vår "kick-off". Det betyder att man ska lära känna varandra lite bättre. Det betyder att man gör pinsamma övningar på gräsmattan vid stora vägen.

Åh, så mycket fånigt jag hann göra på ca 45 minuter igår. Jag var både rumpnisse och trollkarl, jag lärde mig ett helt nytt och väldgit påhittad signal för "hjälp" (Stå med höger fot fram, vänster handflata utsträckt ramför dig, knyt höger hand med tummen uppåt och slå upprepade gånger med den knytna handen i den öppna vänsterhanden) Jag blev transporterad över mina kollegors liggande kroppar med hjälp av deras uppsträckta händer, och vi fick, som avsluning, stå tätt,tätt,tätt i en ring och blev ombädda att sätta oss ner "stående fast i den bakoms knä" och gå runt ett varv. Det var otroligt skumt och inte så lite smärtsamt men hysteriskt kul!

Även om jag blev rufsig och svettig och fick gräsfläckar på mina ljusa jeans borde man ha en kik-off varje vecka!

Inga kommentarer: