Anpassad sökning

måndag 15 september 2008

"Kompis"

Historik:
När jag var liten var jag skitkaxig när det gällde smådjur. Maskar, paddor, möss, skalbaggar, grodyngel och spindlar. Inga problem.

När jag nu är ganska vuxen så kan jag också handskas med precis vad som hellst:. Ormar, råttor, ödlor...med ett enda undantag. INTE SPINDLAR!!!

Någonting innom mig har gått sönder. Jag klarar inte av deras små kroppar och långa ben. De rör sig för snabbt, de är oberäkneliga och benen...BENEN!! Ååhh! De har för många ben!!

Jag litar helt enkelt inte på kolbaserade varelser som har mer än 4 ben som jag kan se!

Nutid:
I morse väcktes jag av min sambo. Han står hoppandes i dörröppningen och sägder de ljuva orden:

- Älskling.....vi har en kompis i badrummet...
....Och jag VEEEET att "kompis" betyder stor hårig spindel som JAG kommer att få jaga bort.

Jag: - Såddär vill jag inte bli väckt, du kan ju inte prata om äckliga saker direkt på morgonen!
Han: - Kroppen var större än en jordnöt....och benen var jättelånga. Den var lika stor som en tekopp i omkrets!
Jag: - Men ta bort den då! Jag vill inte gå på toa om den är där!
Han: - Jag såg den när jag kom in på toa....Den var precis där tvättkorgen brukar stå....jag hoppade över toalettstolen när jag skulle in i duschen...
Jag: Du är 185 cm och väger över 90 kg. TA BORT DEN SÄGER JAG!

Han tittar på mig med en blick som både innehåller panik och förlägenhet. Han skuttar hela tiden från sida till sida när han pratar. Han ser inte klok ut.

Han: - Men du är mycket bättre på sånt...jag tycker den är så äcklig.
Jag: - Men jag tycker OCKSÅ att sånt är äckligt, jag HATAR spindlar!
Han: - Men det är säkert du som har släppt in den på nåt sätt. Bara ta bort den, ok? Jag slängde mina kalsonger på den. Den är säkert kvar där.
Jag släpar mig upp ur sängen. Läskig panikkänsla i kroppen och klockan är 07:09. Vi ställer oss båda i dörröppningen till toaletten. Längst bort i hörnet, där tvättkorgen brukar stå, ligger ett par vita kallingar.

Han: -Gå fram och skaka på kallingarna! Den är säkert där!
Jag: - Gör det själv!!
Han: - Nä, men gör det du....Jag måste gå! puss HEJ DÅ!

Och sen GÅR HAN!!!

Vad ska man göra liksom?
Jag har nog aldrig kissat så snabbt....

Jag antar att Antisimex INTE har vart hos mig under dagen. Hur länge ska vi behöva dela lägenhet med en hårig best? När ska man börja kräva hyra?

....Och VARFÖR är min sambo Kungen av Mes?

Frågorna hopar sig.

To be continued.....


Inga kommentarer: