Anpassad sökning

onsdag 29 oktober 2008

Tuttviftningen!

.....Eller SM i Tassle Twirling.
På allmän begäran, här kommer lite bilder....
Först var det lite dansuppvisning till 40-50tals musik. Jättefint. Speciellt hon med jättefjädrarna. (OBS JAG är alltså INTE med, jag står i publiken. OBS!)



Efter detta var det då dax för SM I TASSLE TWIRLING!!! galet galet! Brudarna var så jäkla duktiga. Det går alltså ut på att de fick en liten klisterlapp på bröstvårtan (gärna med lite glitter på) och från den lappen hänger en liten tofs (typ som en sån som kan hänga från en gardin) och den tofsen skulle då tjejerna få att snurra så länge som möjligt utan att använda händerna eller flytta på sig. Så det gällde liksom för dem att hoppa snabbt på stället så tofsen snurra...asså, tofsen på bröstet, inte nån annan tofs....

Iallafall, såhär såg det ut:

Alla som var med ställde sig på scenen.

Koncentration, snart går startskottet. Lägg märke till snubben i övre högra hörnet. Han vill så gärna.... Nu är dem igång och det hoppas och dallras för fullt! Som ni ser så rök killen ganska så snabbt. Jag kommer inte riktigt ihåg hur reglerna var men det var typ att om tofsen är stilla mer än 3 sekunder så får man kliva av scenen.

Det är hårda regler.


Det är SM i Tassle Twirling....


"Kvinnan" i den blonda peruken längst fram var konfrancier och lät som en man. Fast det var helt klart en kvinna. En kvinna som klädde ut sig till dragqueen kan man säga....

Närbilder.

Bara 3 brudar kvar nu. Tjejen uppe till höger var helt sjuk. Hon såg ut som en Barbie (fast helt utan bröst) och hon hoppade som en ettrig studsboll med SAMMA LEENDE PÅ LÄPPARNA HELA TIDEN!!! Vilken entertainer!!!

NU är det bara Barbien och den koncentrerade tjejen med strutbrösten kvar. Hon har haft en jäkla fart under hela tävlingen och jag hejjade på nummer 8 redan från första början....

Och HÄR har vi vinnaren!!! Nr 8 med sina fabusösa strutbröst knep pokalen i det första årliga SM i Tassle Twirling!! Grattis!!!

Det var en rolig, men lite ovanlig, kväll!

1 kommentar:

CvB sa...

Hahaha! Jag googlade på tassle twirling och efter gårdagens upplevelse på Berns och hamnade här. Jag kan meddela att även jag hejade på även i år mycket fokuserade nummer 8, som tyvärr denna gången fick se sig besegrad en Duchess Dubois.